Kórházi étkeztetés: minőségi kifogás, vitatott számlák
2012. július 18. 14:54 – bama.hu (forrás: Dunántúli Napló)
A városban terjedő hírekkel ellentétben nem került veszélybe az étkeztetési szolgáltatás a szigetvári kórházban, ugyanakkor kifizetetlen számlák, illetve szolgáltatóváltás borzolja a kedélyeket a kisvárosban.
– Másfél-két éve húzódik már az ügy, a kórház üzemeltetője szinte folyamatosan 2–3 hónapos csúszással fizette ki az általunk biztosított étkeztetési szolgáltatást – mondta megkeresésünkre Kustos Károlyné, a családi vállalkozásban mûködő Sziget Gasztro Kft. képviseletében.
Mint elmondta, jelenleg két havi díjjal tartozik a kórház, ami számításaik szerint mintegy 28 millió forintnak felel meg. Kiegyenlítéséről írásbeli megállapodást kötöttek a kórház vezetésével, az utolsó részletet szeptemberre várják. Mindezt megerősítette Berecz János, az egészségügyi intézmény igazgatója is.
Időközben, májusban a kórház állami fenntartásba visszakerülésével szinte egy időben fel is mondták a Sziget Gasztro szerződését. Indoklásként a szinte folyamatosan felmerülő minőségi és mennyiségi kifogások hangzottak el, a szolgáltató ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az ellátás napi átvételekor az illetékesek soha nem emeltek kifogást.
Érdeklődésünkre Berecz János igazgató elmondta, hogy az ideiglenesen – a közbeszerzési eljárás lefolytatásáig – dolgozó új szolgáltató nemcsak az ellátás minőségét és mennyiségét javította, hanem az átmeneti megállapodásnak köszönhetően 5 százalékos megtakarítást értek el az étkeztetés területén.
Mindeközben a Sziget Gasztro tulajdonosai az elmaradt díj mellett peres elégtételen is gondolkodnak, mondván, a kórház korábbi működtetőjével kötött szerződésük 10 évre szólt. A jelenlegi kórházvezetés pedig éppen azt kifogásolja, hogy ilyen nagyságrendű megbízáshoz közbeszerzés nélkül jutott a cég.